Ukazała się kolejna aktualizacja programu TaxPro do wersji 20.9.Abonenci mogą ją pobrać za pomocą mechanizmu „Powiadomień o aktualizacjach”, albo jak dotychczas po zalogowaniu na Konto klienta.
Pozostałych użytkowników zachęcamy do zakupu aktualizacji z abonamentem.
Uwaga: Aktualizacja zmienia strukturę bazy danych ( T1G40U25 ). Należy ją wykonać na wszystkich stanowiskach korzystających z tej samej bazy danych.
Wzór dokumentu elektronicznego JPK_V7 wprowadza dodatkowe, obowiązkowe oznaczenia niektórych dostaw towarów i świadczenia usług - „kody GTU”. GTU występujące w JPK_V7 (od GTU_01 do GTU_13) są w programie przedstawiane w postaci skróconej – 01 .. 13. Jeśli używany jest moduł fakturowania, to kod GTU można przypisać do towaru/usługi lub wprowadzić bezpośrednio w oknie pozycji faktury. W obu przypadkach kod GTU wybiera się ze słownika.
Do jednego towaru / usługi lub pozycji faktury przypisany może być maksymalnie jeden kod GTU. W oknie faktury lista pozycji ma nową kolumnę pod tytułem „GTU”, w której widać kody przypisane do poszczególnych pozycji. Kody GTU przypisane do pozycji danej faktury są przenoszone do modułu księgowego podczas eksportu-importu pliku wymiany XML.
Kody GTU można wprowadzić w module księgowym przy rejestracji dokumentu. Służy do tego słownik wywoływany naciśnięciem pola-guzika kodów GTU. Do jednego dokumentu może być przypisane wiele kodów GTU. Dlatego słownik pozwala zaznaczyć dowolną ilość kodów.
W oknie rejestracji dokumentu wprowadzono wybór typu dokumentu. Zestaw wartości do wyboru zależy od tego, czy rejestrowany jest dokument sprzedaży, czy zakupu. Niektóre wartości zastępują stosowane wcześniej zaznaczenia, np. „faktura do paragonu” w przypadku sprzedaży, „metoda kasowa” w przypadku zakupu.
Procedury wprowadza się w oknie rejestracji dokumentu analogicznie jak kody GTU, wybierając dowolną ilość kodów ze słownika, który jest wywoływany naciśnięciem pola-guzika kodów procedur. Dla sprzedaży i zakupów są osobne słowniki kodów procedur. Część z tych procedur odpowiada zaznaczeniom wcześniej stosowanym w oknie rejestracji dokumentów - np. zaznaczeniu „sprzedaż wysyłkowa”, „faktura VAT marża”, „split payment”.
Podobnie jak kody GTU, typy dokumentów i procedur mogą być wprowadzone już w module fakturowania, i przeniesione stamtąd w drodze importu dokumentów. Oczywiście w module fakturowania wprowadzić można tylko typy dokumentów i procedury sprzedaży, i to nie wszystkie. W fakturze nie można wybrać typu dokumentu "RO" ( raport kasowy). Jeśli chodzi o procedury, to w fakturze oczywiście był i jest wybór procedur VAT marża, oraz zaznaczenie metody podzielonej płatności („split payment”). Teraz można też zaznaczyć, że nabywca jest powiązany z dostawcą wg art. 32 ust. 2 pkt 1 ustawy. Takie samo zaznaczenie można zrobić w danych kontrahenta; wtedy będzie się ono przenosić do faktury przy wyborze tego kontrahenta jako nabywcy.
Na wydruku faktury wymienione są teraz kody typu dokumentu, procedur oraz GTU właściwe dla danej dostawy.
W Programie linii TaxPro zaktualizowano format plików wymiany KS-FKW-XML do najnowszej wersji. Dzięki temu możliwy jest import oznaczeń niezbędnych w JPK_V7 z programów aptecznych firmy Kamsoft.
Rozszerzenie polega na wprowadzeniu nowych, opcjonalnych elementów w elemencie "/paczka/dokument/rejVAT":
Wymienione wyżej wartości (kody) nowych elementów są wzięte ze schematu JPK_V7; tam podane są ich objaśnienia. Jeśli w elemencie występuje więcej niż jedna wartość, to powinny być one oddzielone spacjami. Atrybuty "do_par", "wysylka" i "split" elementu "rejVAT" oraz wartość "kasa" atrybutu "VAT" elementu "kontrahent" zostały usunięte. Numer wersji nowego schematu to 10. Jeśli w importowanym pliku XML atrybut "wersja" elementu "paczka" będzie miał inną wartość, to Program ostrzegą że import może być niedokładny.