ADAD Pomoc Techniczna
Aktualna wersja programu
Strona główna  >   Uaktualnienia  >   Aktualna wersja programu

Najnowsza wersja programu TaxPro, która ukazała się 2020-11-30, nosi numer 20.13. Abonenci mogą ją pobrać za pomocą mechanizmu "Powiadomień o aktualizacjach" albo po zalogowaniu na Konto klienta. Pozostałych użytkowników zachęcamy do zakupu aktualizacji z abonamentem.

TaxPo na PostgreSQL

Równolegle z Programem działającym na bazie danych MS Access powstała odmiana oparta na bazach PostgreSQL nazwana „Puzzle na PostgreSQL”. Aktualnie funkcjonalność obu odmian programu jest identyczna. Różnią się głównie kolorystyką ikon i logo - „Puzzle na MS Access” mają różowe logo (kolor jak w logo starego MS Access), „Puzzle na PostgreSQL” niebieskie (kolor jak w logo PostgreSQL). Bardziej rozwojowe są jednak „Puzzle na PostgreSQL”, ponieważ architektura oparta na serwerze baz danych lepiej nadaje się do pracy w sieci. Poza tym trudno przewidzieć czy Microsoft całkowicie nie wycofa MS Access.

„Puzzle na PostgreSQL” instalowane są jako osobny produkt. Zatem można je mieć zainstalowane równocześnie z „Puzzlami na MS Access” (choćby w celu porównania działania i wyników). Przeniesienie danych z bazy MS Access do PostgreSQL odbywa się przez wyeksportowanie danych z bazy MS Access, i zaimportowanie ich do bazy PostgreSQL.

więcej >>

Zmiany w wersji 20.13

Obsługa PPK

Oszczędzanie w PPK polega na przekazywaniu comiesięcznych wpłat do instytucji finansowej, która będzie nimi zarządzała. Wpłaty te są finansowane przez uczestnika PPK (osobę zatrudnioną) oraz jego pracodawcę. Pracodawcy zatrudniający co najmniej 20 osób mieli termin zawarcia umowy o prowadzenie PPK najpóźniej do 10 listopada 2020 roku.
Pozostali pracodawcy mają termin zawarcia umowy o prowadzenie PPK najpóźniej do 10 maja 2021 roku.

Odprowadzanie składek na PPK jest dobrowolne. Składka podstawowa finansowana przez pracodawcę wynosi 1,5% miesięcznego wynagrodzenia, a przez pracownika – 2%. Składka finansowana przez pracodawcę jest dodatkowym przychodem pracownika opodatkowanym podatkiem dochodowym (w miesiącu przekazania tych wpłat na rachunek PPK), nie jest wliczana do podstawy obowiązkowych składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.

Składka podstawowa pracownika może wynosić mniej niż 2% wynagrodzenia brutto, ale nie mniej niż 0,5%, pod warunkiem że wynagrodzenie uczestnika PPK osiągane ze wszystkich źródeł nie przekracza 1,2-krotności minimalnego wynagrodzenia.

Zarówno pracownik jak i pracodawca może dokonywać dobrowolnej wpłaty dodatkowej, z tym że całkowita maksymalna wpłata nie może przekroczyć 4% wynagrodzenia.

W celu obliczania i raportowania wpłat na PPK wprowadzono w programie następujące zmiany:

  • W danych firmy, na stronie „Kadry i płace” można wprowadzić datę zawarcia umowy o prowadzenie PPK.
  • W oknie ogólnych parametrów kadrowo-płacowych jest nowa strona pod tytułem „PPK”, na której wprowadza się stopy wpłat podstawowych pracodawcy i pracownika, minimalną stopę wpłaty podstawowej pracownika oraz maksymalne stopy wpłat dodatkowych pracodawcy i pracownika.
  • W oknie parametrów pracownika jest nowa strona pod tytułem „PPK”, służąca do zaznaczenia czy pracownik w danym okresie uczestniczy w PPK. Jeśli tak, to można podać obniżoną stopę wpłat podstawowych pracownika (zero oznacza że stopa nie jest obniżona czyli brana jest z parametrów ogólnych) oraz stopy wpłat dodatkowych pracodawcy i pracownika.
  • Dla listy płac można odtąd ustawić (poleceniem menu) nie tylko datę wypłaty i miesiąc ZUS, ale także miesiąc wpłaty na PPK.
  • W oknie płacy (tj. pozycji na liście płac) są teraz cztery nowe, edytowalne pola: stopa i kwota wpłaty pracodawcy,oraz stopa i kwota wpłaty pracownika. W nowo tworzonych listach płac wartości tych pól wynikają z opisanych wyżej ustawień w ogólnych parametrach kadrowo-płacowych oraz w parametrach pracownika. Kwota do wypłaty jest pomniejszana o kwotę wpłaty pracownika na PPK. Wpłata pracodawcy na PPK pojawia się w polu „dodatek poza ZUS, podlega PIT” na liście płac w miesiącu wpłaty na PPK. Opis tej kwoty jest wtedy zmieniony na: „wpłata pracodawcy na PPK”.
  • Na wszystkich wydrukach listy płac (tabelach, paskach, podsumowaniu) oraz na wydruku „ZUS RMUA oraz płaca” przed kwotą do wypłaty umieszczono kwotę wpłaty pracownika na PPK.
  • W menu „Analizy” dla firm znajduje się nowe polecenie „Raport dla PPK” powodujące utworzenie raportu zawierającego nazwiska i imiona pracowników oraz kwoty wpłat pracodawcy i pracownika na PPK w miesiącu listy płac. Raport uwzględnia tylko pracowników, dla których wpłaty są niezerowe.
Pliki do pobrania
»Na górę »Strona główna
infolinia 801 000 321
Kontakt
Adad Systems
ul. Morgowa 4
91-223 Łódź
tel. 42 61 15 800
Proponujemy również
© ADAD : Księga podatkowa : Podatki VAT, PIT : Deklaracje podatkowe : Mała Firma : : Projekt i wykonanie BerMar multimedia
-
ADAD
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu państwa.